Blogger templates

12:59 PM
0
                                                                   ប្រវត្ដិតាព្រហ្ម

យើងតែងតែលឺសូរឈ្មោះតា​ព្រហ្មជាញឹកញាប់ នៅក្នុង​វប្បធម៌ និង អរិយធម៌​ខ្មែរ ហើយប្រាសាទ​ខ្មែរមួយ​ចំនួន ក៏មាន ឈ្មោះ ជាប្រាសាទតា​ព្រហ្មដែរ។​ តាមពិត តាព្រហ្ម​នេះ មិនមែនជា​ព្រះអាទិ​ទេព នៅក្នុងព្រហ្មញ្ញសាសនា​នោះទេ នៅក្នុងពង្សាវតារខ្មែរយើងអាច​កត់សំគាល់ឃើញមាន តួអង្គតាព្រហ្ម​ដល់ទៅពីរ មួយគឺតាព្រហ្មណ៍ រឺ អង្គព្រហ្មណ៍ ព្រះរាជបុត្រ​ព្រះកេតុមាលា និង មួយទៀតគឺ​ តាព្រហ្មឈ្មួញគោ​ ដែលជាព្រះមហាក្សត្រ​ក្នុងសម័យក្រោយ។

នៅក្នុង​សៀភៅ ប្រជុំរឿងព្រេងខ្មែរ​ភាគទី៥ ក្រោមចំនងជើង រឿងតាព្រហ្មនៅវត្ដនគរ​បាជ័យ នៅ​ខេត្ដ​​កំពង់​ចាម​​ គេមាន​​និយាយ​ចែង​ចងមកថា បុរសម្នាក់ឈ្មោះព្រហ្ម ជាកូនស្ដេចក្រាញ់ ក្រោយ​ដែលបាន​បែកចេញ​អំពីអូវពុកម្ដាយ ទៅរៀនសូត្រ​ស្រុកចិន អស់រយពេល៣​ឆ្នាំមក ហើយកាល​បើបានវិល​ត្រលប់​មកស្រុកកំនើតវិញ បានមកស្រលាញ់រៀប​ការរួមរស់​នៅជាមួយ និងម្ដាយ​បង្កើត​។

អំពីអង្គព្រហ្ម
កាលនោះក្នុងឆ្នាំរកា ព្រះកេតុមាលាបានធ្វើដំនើរតាមទន្លេ ចេញក្បួនទូកពីព្រះ​មហានគរ យាងទៅ​ក្រសាលក្នុងភូមិភាគខាងត្បូង​នៃ​ប្រទេសកម្ពុជា ក្នុងខេត្ដទន្លេបាទី ។ ចៅហ្វាយ​ខេត្ដ និង នាម៉ឺន​មុខ​មន្រ្ដីទាំងពួង បាននាំគ្នារៀប​ចំសង់ ដំនាក់ថ្វាយព្រះអង្គ នៅជាប់​មាត់ទន្លេបាទី អ្នកតូចអ្នកធំ​ជិត​ឆ្ងាយ មានទាំងសេដ្ឋី មានទាំង​ប្រជាពលរដ្ឋ​ប្រុសស្រី ក្មេងចាស់បាននាំ​គ្នាយកដង្វាយ​សួយសា​រអាករ​មកថ្វាយ និង គាល់ព្រះអង្គ ក្នុងចំនោមនោះ នាងពៅ បុត្រីមហាសេដ្ឋី ក៏បានធ្វើដំនើរមក​គាល់​ព្រះរាជាដែរ។ នាងមានសំរស់រូបឆោមលោម​ពណ៌សម្ជស្សសមស្អាត​ស្រស់ល្អល្អះ លើស​ផុតនារី​ទាំងពួង។ គ្រាន់តែក្រលេកឃើញនាងពៅភ្លាមកាលណា ព្រះកេតុមាលាក៏រំភើបចាប់ចិត្ដស្នេហា និយាយ​ផ្ដោះផ្ដងសាកសង​ឥត​រុញរា។ ចំនែកសេដ្ឋីជាឪ​ពុកម្ដាយ កាលបើយល់​ឃើញជាក់ច្បាស់ថា ស្ដេចបាន​ចាប់ចិត្ដស្រលាញ់បេតីកូន​ក្រមុំ របស់ខ្លួនហើយ មានសេចក្ដីរីករាយសោម​នស្សឥតឧ​បមា បាននាំគ្នា​សុខចិត្ដសុខកាយ​ លើកកូនស្រីថ្វាយ​ទៅព្រះមហាក្សត្រ ទុកអោយធ្វើជាភិលៀង​បំរើ​ព្រះអង្គ​តាមតែព្រះហរិទ័យ។ ព្រះកេតុមាលាបានរស់​នៅជាមួយនាងពៅ អស់ជាច្រើនខែ​​រហូតទាល់​តែព្រះនាងទ្រង់គភ៌។ ថ្ងៃមួយ ព្រះអង្គត្រូវយាងត្រលប់ចូលទៅព្រះមហានគរវិញ ដោយនឹក​អាណិត អាសូរដល់​មាតាបិតា​ក្មេកដែលកាន់តែចាស់​ជរា ព្រកេតុមាលា​មិនដាច់ចិត្ដនាំនាងពៅ​ទៅមហានគរ​ជាមួយទេ ម្យ៉ាងវិញទៀត នាងពៅទ្រង់​គភ៌ផង ដែលជាហេតុនាំមកនូវផល​វិបាកផ្សេងៗ ក្នុងការ​ធ្វើដំណើរ។ មុននឹងចេញដំណើរ ព្រះអង្គបាន​ប្រទានទ្រព្យធនជាច្រើនដល់​​ឪពុកក្មេកម្ដាយ​ក្មេក ចំពោះនាងពៅ ​ព្រះអង្គបានដោះព្រះ​ទំរង់មួយវង់ពីម្រាមដៃ​ ប្រទានហុយទៅអោយ ទុកជាចំនង​ដៃ និងភស្ដុតាង​បញ្ជាក់ក្រសែស្ដេច ចំពោះបុត្រដែលនឹងត្រូវប្រសូត្រ។

ឆ្នាំជូត នាងពៅប្រសូត្រ បានបុត្រមួយ​ព្រះអង្គ ដែលព្រះនាងបាដាក់​ឈ្មោះថា​អង្គព្រហ្ម។ ឈ្មោះ​អង្គ​ព្រហ្មមាន​នៅតែក្នុង​ពង្សាវតារ​សម្តេចវាំងជួន​មួយតែប៉ុណ្ណោះ  រីឯពង្សាវតារឯ​ទៀតមិនបានកត់ត្រា​ឈ្មោះ និងរៀបរាប់​សំគាល់ត្រង់ចំនុ​ច​នេះទេ។

ក្នុងបញ្ហាបុត្រា​បុត្រីព្រះកេតុមាលា ពង្សាវតារ​ខ្មែរទាំងអស់ មិនបានយល់​ស្របចុះសំរុងគ្នា​ទេ។ ឯក​សារ​និមួយៗ​ សុទ្ធតែកត់ត្រាប្រវត្ដិផ្សេងៗ​ខុសអំពីគ្នា ពង្សាវតារសម្តេច​វាំងជួនបានបញ្ជាក់​ថា ព្រះកេតុមាលា​ និង ព្រះនាងពិនសុវណ្ណ​បាន​បុត្រច្បងមួយឈ្មោះ​ ​ទេវង្សកុមារ អង្គព្រហ្ម​ជាបុត្រទីពីរ បន្ទាប់មកគឺ​ ព្រះអង្គទេវេស ជាបុត្រទីបីរបស់​ព្រះកេតុមាលា ​ជាមួយនិងព្រះ​អង្គម្ចាស់ក្សត្រី កោសុមកេស្សរា ​ដែលបានប្រសូត្រក្នុង​ឆ្នាំម្សាញ់។

កាលនោះ អាយុបាន​២១ឆ្នាំ គឺនៅក្នុងឆ្នាំវក អង្គព្រហ្មបាន​ទៅសុំអនុញ្ញាតិអំពីម្ដាយ​នាងពៅ ដើម្បី​សុំធ្វើដំនើរទៅព្រះម​ហានគរ រកចូលជួបព្រះបិតា។ នាងពៅជាម្ដាយបានយល់​ព្រមទៅ​តាមបំណង​កូន ហើយក៏បានយក​ចិញ្ចៀនដែលព្រះកេ​តុមាលា​ទុកប្រគល់អោយកូន សំរាប់ធ្វើជា​សាក្ខីភាព​បញ្ជាក់​ថា អង្គព្រហ្មជាកូន​ព្រះមហាក្សត្រពិតមែន។ ក្រាបថ្វាយ​បង្គំលា​ម្ដាយស្រេច​ហើយកាលណា អង្គ​ព្រហ្ម, ដោយមានអ្នកបំរើ ៩នាក់ហែរហមអមដំណើរ​ផង នាំគ្នាជិះ​សេះ ធ្វើដំណើរ​សំដៅ​តំរង់ទៅ​ព្រះមហានគរ។ ទៅដល់ព្រះ​មហានគរ អង្គព្រហ្មបានចូល​ទៅគាល់បិតា ហើយរៀបរាប់​គ្រប់អស់​ហេតុផល និង គ្រប់អស់​កិច្ចការ ទូលថ្វាយព្រះ​កេតុមាលាសន្ដាប់តាម​ដំណើរ។ ទ្រង់ជ្រាបអស់​សេចក្ដី ព្រះមហាក្សត្រ ​គ្មានក្ដី​មន្ទិលសង្ស័យអ្វីឡើយ។ ព្រះអង្គសប្បាយ​ត្រេកអរសាទរ​ណាស់ ហើយចាត់​ចែងអោយពួកសេនា​  អាមាត្យរៀបចំសា​ងប្រាសាទមួយ​យ៉ាងល្អប្រណិតនៅជិត​នគរវត្ដ​ទុកថ្វាយ​ដល់បុត្រ ប្រាសាទនេះតាម​ពង្សាវតារសម្តេច​វាំងជួន គឺប្រាសាទ
អង្គព្រហ្ម​ ដែលបន្ទាប់មកក្លាយ​ទៅជាប្រាសាទតាព្រហ្ម​រហូតដល់សព្វថ្ងៃ​។ ចំនែកឯអង្គព្រហ្ម​វិញ ជាមួយ​និងបងព្រះ​ទេវង្ស និងប្អូនព្រះទេវេស​ ព្រះអង្គនៅបំរើបិតា​ ជារៀងរាល់ថ្ងៃ អិតបីហ៊ាន​ធ្វេស​ប្រហែសឡើយ។

ថ្ងៃមួយ, ព្រះកេតុមាលាទ្រង់បាន​ព្រះតំរិះ គិតយល់ឃើញថាកូន​ព្រះអង្គទាំងពីរ ព្រះទេវង្ស ​និង ព្រះទេវេស ​សុទ្ធតែមានម្ដាយ​ក្រុមគ្រួសារ​នៅក្បែរ​ជុំជិតគួរអោយកក់ក្ដៅសប្បាយរីករាយ​ណាស់ លើកលែង​តែអង្គព្រហ្ម ដែលនៅកំព្រា​ដាច់​ស្រយាលឆ្ងាយ​អំពីម្ដាយ ​និង ក្រុមគ្រួសារ​ញាតិសន្ដាន គិតឃើញដូច្នេះ ​ ព្រះកេតុមាលាក៏​សំរេចចិត្ដ តែងតាំងអង្គព្រហ្ម ​ជាព្រះវង្សអន្តិក​ចៅហ្វាខេត្ដបាទី។​ ដូច្នេះអង្គព្រហ្ម​និងមានឪកាសវេលា​ ថែរទាំទំនុកបំរុង​ម្ដាយផង​ គឺនៅឆ្នាំមមី
ក្នុងព.ស​ ៩២៦ ត្រូវជាគ.ស៣៨២ កាលនោះអង្គព្រហ្ម​បានអាយុ៣១ឆ្នាំ។

អង្គព្រហ្ម, បានគ្រប់គ្រងខេត្ដបាទី​ដោយសុខសន្ដិភាពចំរុងចំរើន និង សំបូណ៌សប្បាយ​ត្រជាក់ត្រជុំ។ ព្រះអង្គបានសាងសង់ប្រាសាទមួយអំពីថ្ម​ នៅនាមាត់ទន្លេ​បាទី ផ្នែកខាងត្បូង​សំរាប់ព្រះអង្គ​គង់​ប្រថាប់នៅ។ នៅខាងជើង​នេះបន្ដិច ព្រះអង្គ បានសាងប្រាសាទ​​មួយទៀតសំរាប់ថ្វាយ​​ដល់ម្ដាយ​ព្រះអង្គ គឺ ​នាងពៅ ដើម្បីទុកធ្វើ​ជា​កន្លែងសក្ការៈ គោរពបូជា។ រហូត
មកដល់សព្វ​ថ្ងៃ នៅស្រុកទន្លេបាទី​ក្នុងខេត្ដតាកែវ ប្រាសាទអង្គព្រហ្ម បានក្លាយ​ឈ្មោះទៅ​ជាប្រាសាទតា​ព្រហ្ម ហើយ ប្រាសាទនាងពៅ ​ទៅជាប្រាសាទ​យាយពៅ។

ប្រវត្ដិប្រាសាទតា​ព្រហ្មយាយពៅ មានលំនាំរឿងប្រហាក់​ប្រហែលគ្នា ទៅនឹងរឿង​ព្រេងនិទានដែល​គេធ្លាប់បានកត់ត្រា​ទុកមកដែរ។ រឿងព្រេងនិទាននេះ​បានដំនាលថា កាលនោះ, ថ្ងៃមួយ​ព្រះ​កេតុមាលា​បានយាងមកក្រសាល​លេងនៅខេត្ដ​ទន្លេបាទី។ នៅទីនោះ មាននារីក្រមុំ​ម្នាក់ឈ្មោះនាង​ខ្មៅ ខ្លាំងពូកែខាង​បោកចំបាប់។ នាងបានប្រកាសថា​សុខចិត្ដយកមក​ ធ្វើជាប្ដី បុរសណាដែលមាន​សមត្ថភាពអាចយកជ័យជំនះ​លើនាងបាន។ ដឹងលឺសូរដូច្នោះ ព្រះមហាក្សត្រ​ខ្មែរ ព្រះកេតុមាលា ក៏ចេញទៅសាកល្បង​បោកចំបាប់ជានួយនាងខ្មៅ​ នាងខ្មៅ មិនអាចយក​ឈ្នះលើព្រះអង្គបាន​ឡើយ។ នៅទីបំផុត នាងសុខចិត្ដចុះ​ចាញ់ព្រះរាជា ហើយក៏បានយល់ព្រម​ធ្វើជាភីលៀង បំរើព្រះអង្គ​រៀងដរាបមក។ ជាមួយនិង ព្រះកេតុមាលា ព្រះនាងខ្មៅ​បានព្រះរាជបុត្រ​មួយអង្គព្រះ​នាម​ព្រហ្ម​កុមារ។

ធំដឹងក្ដីកាល​ណា ព្រះព្រហ្មកុមារបាន​យាងទៅមហានគរ ដើម្បីជួបគាល់​ព្រះបិតា។ ដល់ត្រលប់មក​ខេត្ដបាទីវិញនៅតាម ដងមាត់​ទន្លេបាទី, ព្រះអង្គបានជួបនិងនាង​ពៅ កូនក្រមុំសេដ្ឋី ដែលមាន​សម្ជស្សសំរស់បំព្រង សែនសមស្អាត​ល្អឥតខ្ចោះ និង រកនារីឯណា​មកប្រៀបផ្ទឹម​ប្រដូចមិនបាន​ឡើយ ព្រះអង្គក្រលេក​ឃើញភ្លាម ក៏ចាប់ចិត្ដប្រតិព័ទ្ធស្នេហា​មួយរំពេច ឥតមានបង្អង់អោយ​ខាត​ពេលយូរ ព្រះអង្គបានចាត់អោយ​ចាស់ទុំចូលស្ដីដណ្តឹង​ ស្នើសុំរៀបចំអភិសេក​ជាមួយនាងពៅ តាម​ក្បួន​ច្បាប់ក្រិត្យក្រមប្រពៃណី។

ប៉ុន្ដែបើតាមការនិទាន​ ដែលមានតៗគ្នាមក​ គេបានដឹងថាកាលនោះ,​ ស្នេហារវាងព្រះព្រហ្ម​កុមារ និង នាងពៅ​មិនមាន​បានសំរេច​ដោយងាយៗ​នោះទេ គឺមានលក្ខ័ណ្ឌ​មួយដែលកំនត់ អោយមាន​ការប្រកួត​ប្រជែង​គ្នាជាមុនសិន រវាងអង្គព្រហ្ម និង ​នាងពៅ ក្រុមបុរសរបស់​អង្គព្រហ្ម និង ក្រុមនារី​របស់​នាងពៅ ត្រូវនាំងគ្នាប្រណាំង​សង់ប្រាសាទមួយ ​អោយហើយ ក្នុងរយៈពេល​តែមួយ​យប់មុន​ថ្ងៃរះ។ គឺត្រូវអោយហើយចប់​នៅពេលណា​ដែលផ្កាយព្រឹករះ​។

ពេលទៀបជិតភ្លឺ តែផ្កាយព្រឹក​មិនទាន់រះទេ ក្រុមស្រ្ដីបាន​ប្រើល្បិច បង្ហូតភ្លើងគោ​មបញ្ឆោតធ្វើ​អោយ​មើពីចំងាយ​ឃើញជាក់ជាផ្កាយព្រឹក។​ ឃើញដូច្នេះ ក្រុមបុរស​ដែលស្ថិតនៅក្រោម​បញ្ជារបស់អង្គ​ព្រហ្ម ក៏នាំ​គ្នាឈប់សំរាក លែងសង់ប្រាសាទ​តទៅទៀត។ ​ចំនែកខាងនាង​ពៅវិញ គេនៅតែនាំ​គ្នាខំប្រឹងប្រែង​បន្ដការសង់ប្រាសាទរហូតទាល់តែហើយ​។ ត្រង់នេះ​ហើយ ដែលចាស់ៗ​តែងតែនិយាយ​ពោលតៗ​គ្នាមកដល់សព្វ​ថ្ងៃថា ដោយសារបុព្វ​ហេតុនេះ​ ទើបបាន​ជាយើង​ឃើញ​ប្រាសាទ​តាព្រហ្មសង់មិនទាន់ហើយ​ មានដុំថ្ម នៅគរពាសវាល​ពាសកាល គឺមានតែ​ប្រាសាទ​យាយ​ពៅទេ​ដែលបានសង់ហើយ​ ចប់ស្រេចបាច់​ដោយត្រឹមត្រូវ​។​

ភ្ជាប់​គេហៈ​ទំ​ព័រ​

Pageviews